2010. július 28., szerda

Danuvia felújításának a története - 1. rész.



Több bejegyzésben, egy 1960 - as Danuvia motorkerékpár felújításának a története olvasható:


A történet 1962 nyarán kezdődött.

Ekkor vette édesapám 32 évesen első motorját, egy fekete Danuviát. Körbemotorozták vele fél Magyarországot édesanyámmal. 1975 – ben végleg ki lett vonva a forgalomból a motor, a nyolcvanas években pedig a motoron játszottam, ami a garázsban volt leállítva.

Később eladták a szüleim alkatrésznek, de a forgalmija valamilyen okból megmaradt, amit azóta is féltve őrzök. 2006 – ban édesapám meghalt, és 3 év elteltével úgy éreztem, hogy fel kell kutatnom a Danuviáját.. Hosszú hónapok kitartó keresgélése után sajnos nem jutottam eredményre, ami várható is volt.
Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egyet, és azt felújítom aprólékosan. 2010 márciusában sikerült is vásárolnom egy 1960 – as kiadásút. A sors úgy hozta, hogy egy pirosat vettem, ami első ránézésre viszonylag rendben volt, de csak első ránézésre. Gondoltuk fényezni nem kell, csak csíkozni, mert az előző gazdája ezt már megtette.

Az utolsó csavarig szétszedtük a motort, és ahogy mondani szokták, előkerült a szekrényből a csontváz. A szétbontás során értek meglepetések a fényezéssel kapcsolatban, ugyanis úgy fújták le a motort, hogy a sártól és a rozsdától nem tisztították meg előtte, illetve agyon volt glettelve. A vázat és az idomokat elvittem Szentesre, ahol egy Airbrush festő rokonom vette kezelésbe. Homokszórással megtisztította az elemeket, alapozta, és a fényezés után a csíkozást is elvégezte.
Folytatás következik.

Danuvia 125 veterán motor portál. - motorozunk az időn át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése