2011. március 17., csütörtök

Régi motorkerékpárok, Millet 1893.

Ez egy sorozat része, amely az 1988-ban kiadott kolibri könyvek Motorkerékpárok című kiadványán alapul.
Írta: Bálint Sándor
Rajzolta: Dudás László



Millet 1893

A belsőégésű motorok hőskorában a technikusok egyhengeres erőforrásokkal kísérleteztek. Többhengeressel azért nem, mert örültek ha azt az egyet működésre bírták. Nagy haladást jelentett amikor két hengert is szereltek egymás mellé.

Kezdetben a motornak nem volt „megszokott” helyük, hol a hátsó kerék mögé vagy mellé, esetleg a nyereg alá, de az is előfordult hogy az első kerék fölé szerelték őket. A francia Félix Millet viszont a hátsó kerékbe helyezte öthengeres csillagmotorját.

Különleges szerkezetével részt vett az 1894-ben Párizs- Bordeaux között rendezett kerékpárversenyen mint kísérő jármű. Gépe sajnos nem bírta végig az utat.

A csillagmotor később a repülőgépeknél vált ismertté. Millet motorkerékpárjának motorja kb. 2,5 LE-s (1,8 kW-os) volt, sebessége elérte a 60km/h értéket.

Következik: Hildebrand és Wolfmüller, 1894


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése